تشریح محورهای پژوهشی کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در دانشگاه علم و فرهنگ

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنفرانس تبلیغات محیطی امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. محمدمهدی اخویان رئیس شورای سیاستگذاری و رئیس دانشکده هنر و معماری به تشریح چگونگی برگزاری این کنفرانس پرداخت و گفت: صنعت تبلیغات از اهمیت گسترده‌ای برخوردار است و چنانکه می‌بینید شهر تهران تبدیل به یک کمپ تبلیغاتی شده است که اگر این مسائل کنترل نشود به عنوان یک آسیب باید به آن نگاه کرد.

وی افزود: دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان یک مجتمع دانشگاهی برای اولین بار وارد حوزه تبلیغات شده است و اگر در صنعت تبلیغات غربالگری صورت نگیرد به یک خطر مهم تبدیل می‌شود و دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان یک منبع جهت منابع علمی به آن رجوع کنند.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه بیان داشت: به همین جهت این دانشگاه با شهرداری تهران و شورای شهر رایزنی کرد تا این کنفرانس برگزار شود چرا که با توجه به وجود اقتصاد مقاومتی و دوران پسا تحریم باید به صنعت تبلیغات توجه ویژه‌ای داشت و دانشگاه علم و فرهنگ نیز به عنوان یک دانشگاه کارآفرین در این موضوع ورود کرده است.

در ادامه فواد نجم الدین دبیر علمی و عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی گفت: تبلیغات به عنوان یک پدیده اجتماعی زنده است و باید آن را آنالیز کرد. سیاست گذاری بر این بود که تبلیغات را در یک بسته خاص و زیرگروه خاص مثل هنر یا ارتباطات در نظر نگیریم و با یک نگاه تکثرگرایی به آن نگاه کنیم.

وی درباره محورهای پژوهشی کنفرانس ملی تبلیغات محیطی گفت: زیبایی‌شناسی هنر اجتماعی و مطالعات فرهنگی اخلاق، حقوق، مدیریت شهری، کسب و کار و صنفی از جمله محورهای این کنفرانس هستند.

نجم الدین در پایان خاطر نشان کرد: حدود ۱۸۸ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ۳۹ مقاله پژوهشی و ۱۶ مقاله ترویجی دارای کیفیت مناسب بودند که از این تعداد ۱۲ مقاله برای ارائه انتخاب شد و داوران ما در حدود ۱۵ داور از ۱۲ دانشگاه کشور بودند که شرکت کنندگان از شهرهای مشهد، شیراز، اراک، یزد، مازندران، کرج و تبریز به این کنفرانس مقالات خود را ارسال کردند.

تبلیغات

داغ ترین اخبار

تبلیغات

جدیدترین اخبار