ماست کم چرب بخوریم یا پرچرب؟

مواد لبنی منابع کلسیم هستند و این منبع غذایی می‌تواند به حد قابل توجهی در استحکام استخوان‌ها نقش داشته باشد.

دکتر پورداراب متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص استفاده از مواد لبنی گفت: مواد لبنی حاوی منبع کلسیم هستند که این منبع می‌تواند در استحکام استخوان‌ها، افزایش قدرت بدنی و تقویت و رشد مو و پوست بسیار مفید واقع شود.

وی در ادامه در خصوص مواد لبنی کم‌چرب و پرچرب گفت: توصیه در خصوص استفاده مواد لبنی کم‌چرب و پرچرب در سنین مختلف متفاوت است.

وی در ادامه افزود: میزان کلسیم در مواد لبنی کم‌چرب و پرچرب یکسان است ولی به طور کلی هرچه چربی مواد لبنی کمتر باشد کلسیم بهتر جذب می‌شود. به عبارتی دیگر مصرف لبینات کم‌چرب به جذب بالای کلسیم کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: برای کودکان زیر 5 سال مصرف مواد لبنی پرچرب توصیه می‌شود چرا که لازم است قند، پروتئین بدنشان توسط این منبع تا مقدار قابل توجهی تأمین شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای افراد بالای 18 سال مصرف مواد لبنی کم‌چرب توصیه می‌شود چرا که پس از این سنین مصرف طولانی مدت مواد لبنی پرچرب می‌تواند موجب افزایش فشارخون و تنگ شدن رگ‌های قلب و عروق شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است این منبع ضروری در حد اعتدال به بدن برسد و میزان کلسیم موجود در بدن کنترل شود و در صورت کمبود آن با تجویز پزشک مکمل‌های غذایی مصرف شود چرا که کمبود این منبع غذایی می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبلیغات

داغ ترین اخبار

تبلیغات

جدیدترین اخبار