وحدت اهل ایمان برکات بسیار به همراه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حرم مطهر شاه چراغ(ع) آیت الله علی اصغر دستغیب در همایش تجلیل از خادمان حسینی و همایش بصیرت افزایی عاشوراییان شهرستان خرامه افزود: آیه آخر سوره مبارکه فجر مصداق بارز و روشن آن وجود مقدس حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) است و به همین لحاظ امام صادق (ع) سوره فجر را سوره حسین(ع) می دانند و مکرر توصیه دارند این سوره را در نمازهای واجب و مستحب بخوانید.

وی تصریح کرد: وقتی خطاب می شود یا ایتها نفس المطمئنه، منظور از نفس روح آدمی و «مطمئنه» خطاب به کسی است که به وعده های الهی مطمئن بوده است و دل و جانش به ذکر خدا آرامش یافته و در همه حال از مشکلات و سختی و ابتلائات آرام است و صاحب نفس مطمئنه در آخرت و روز حساب که جایگاه سخت و دشواری است نیز آرام و راحت در سایه لطف پروردگار عالم محشور می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کردند: به فرد، صاحب نفس مطمئنه خطاب می شود «ارجعی الی ربک» یعنی به پروردگارت بازگرد و مصداق این بازگشت، مولی الموحدین علی(ع) است که وقتی ضربت به فرق ایشان وارد می شود «فزت ورب الکعبه» را بیان می کنند و حالت خود را حالت فرد تشنه ای می دانند که به سرچمه زلال آب رسیده است.

آیت الله دستغیب یادآور شد: نفس مطمئنه، راضیه و مرضیه است یعنی نسبت به پروردگار عالم از مقام رضا برخوردار است که در ادعیه ما، از زبان بندگان خدا خواستار یقینی می شود که هر آنچه بر وی رسد بداند از سوی خداست و دارای مقام رضا باشد.

وی تصریح کرد: کسی که در اعماق قلب خود از خدا خوشنود باشد مرضیه هم خواهد بود یعنی خداوند نیز از وی خوشنود است و طبعا بازگشت چنین فردی به خداوند است و داخل بندگان مقرب و بهشت خواهد شد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: فرد مومن از قبض روح ناراضی نخواهد بود چون در آن هنگام بر اولیا الله وارد می شود و به رضایتی دست می یابد که هر چه بخواهند او را به دنیا بازگرداند راضی نمی شود.

آیت الله دستغیب افزود: در آیه مذکور،  آن بهشت خاص به «جنتی» تعبیر شده و امام (ره) در مباحث اخلاقی خود می فرمودند تعبیر «جنتی» و «بهشت من» بهشت خاصی است و «فدخلی عبادی» هم به معنای وارد شدن در فهرست بندگان خاص است.

وی افزود: بنابراین آن که به چنین مقامی دست می یابد در این دنیا نیز در شمار بندگان خاص و حلقه کسانی است که به معرفت دست یافته اند و در اوج هستند و خدا از این دایره خواص به «انما المومنون اخوه» تعبیر می کند.

آیت الله دستغیب ادامه داد: حق برادری داشتن جایگاه بسیار مطمئنی برای جامعه ایمانی است یعنی کسانی که خدای واحد، قبله واحد، کتاب آسمانی مشترک و پیامبر و اهل بیت(ع) و خاندان معصوم را در مبداء حیات خویش دارند، با این همه مشترکات، مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند که از اعماق دل و جان یکدیگر را دوست می‌دارند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: باید توجه کنیم که حلقه وحدت جامعه نباید توسط عوامل درونی و بیرونی و تحریم شیاطین و هواهای نفسانی خدشه‌دار شود که در فراز و نشیب‌ها همه جا باید این اخوت دینی را حفظ کنیم.

وی یادآور شد: این اتحاد آن قدر اهمیت دارد که به دستور امام صادق(ع) در جایی صندوقی را قرار داده بودند که اگر شیعیان دوستدار اهل بیت(ع) اختلافی برایشان یش آمد با مقداری از مال که از امام صادق(ع) هبه شده بود اختلافشان را برطرف کنند و نگذارند اختلاف گسترده شود.

آیت الله دستغیب با تاکید بر این که بین اهل ایمان باید تا جای ممکن وحدت و برادری برقرار باشد، اظهار داشتند: این اتصال به سبب ولایت الهیه حاصل آمده که در عصر غیبت مختص به فقیه جامع الشرایط است و ولایت فقیه مانند رشته ای است که دانه های تسبیح را به یکدیگر متصل می‌سازد.

تولیت حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) وحدت اهل ایمان بسیاری برکات در پی دارد و بسیاری از منافع و ثمرات مترتب بر این وحدت و انسجام است و باید قدر این نعمت بزرگ دانسته شود که شکر نعمت باعث ازدیاد آن می شود.

وی تاکید کرد: همه امت اسلامی می توانند حول محور حبل الله  در یک صحنه واحد حضور داشته باشند، متحد شوند و شیعه و سنی با یکدیگر همزیستی و اتحاد داشته باشند  که علما و پیشوایان دینی در اعصار مختلف بر این مسئله تاکید داشته اند و اگر کسی از این مسئله فاصله گرفته از دایره تبعیت اهل بیت(ع) خارج شده و هستندکسانی که نام شیعه بر خود نهاده اما روش آنها به نفع بیگانگان و مکاران است همین طور در میان اهل سنت نیز آل سعود خائن و داعش را می توان برای فاصله گرفتن از اتحاد و چنگ زدن به ریسمان الهی مثال آورد.

تبلیغات

داغ ترین اخبار

تبلیغات

جدیدترین اخبار