کتاب «تیترنویسی در وب» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تیترنویسی در وب» نوشته مجید رضائیان چند ماه پس از کتاب «تیترنویسی» این روزنامه‌نگار باسابقه که از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها متشر شده بود، توسط انتشارات ثانیه منتشر و روانه بازار نشر شد. پیش از این ویراست دوم کتاب «تیترنویسی» در سرای اهل قلم مورد نقد و بررسی قرار گرفته بود.

انتشارات ثانیه، این کتاب را اینگونه معرفی کرده است: شما خود را جای یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای بگذارید و سوژه‌ای را هدف بگیرید، حالا یک تیتر بزنید. موضوع آن هم فرق نمی‌کند. چالش از اینجا شروع می‌شود که وقتی می‌خواهید در وب تیتر بزنید، ناخواسته از «اصول حرفه‌ای ژورنالیزم»، فاصله می‌گیرید. شاید دلیل آن این باشد که در فضای وب، مخاطبان وارد اتاق خبر و یا تحریریه شده‌اند. به جای شما نه تنها متون ژورنالیستی را تکمیل می‌کنند که گاه تیتر می‌زنند (ن ک: کاستلز، ۱۳۸۰) و شما به عنوان یک روزنامه‌نگار و تیترنویس یا سردبیر، آیا می‌توانید تحت تأثیر قرار نگیرید؟ هرگز.

این کتاب در ۸ فصل و ۱۲۰ صفحه، از سوی انتشارات ثانیه ارائه شده است که مفاهیمی چون «مبانی شکل گیری تیتر در وب»، «وب معنایی»، «عوامل تأثیرگذار بر تیتر وب»، «کارکردهای متفاوت تیترهای چاپی و اینترنتی»، «ویژگی‌های تیتر در وب نگاری»، «تکنیک‌های تیتر نویسی در وب»، «تیتر در دو سبک وب نگاری خبری»، «تیتر تحلیلی در وب»، «تیتر در شبکه‌های اجتماعی یا وب ۲» و «تیتر هوشمند در وب ۳ یا وب آینده» را شامل می‌شود. کتاب یادشده در نمایشگاه مطبوعات نیز از سوی ناشر و مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها ارائه شد.

مراسم رونمایی از کتاب «تیتر نویسی در وب» سه‌شنبه ۳ آذر از ساعت ۱۴ الی ۱۶ و با حضور هادی خانیکی، استاد دانشگاه و رئیس هیئت مدیره انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و حسن نمکدوست، مدیر مرکز آموزش موسسه همشهری در محل نگارستان شهر واقع در کوی نصر، خیابان علیالی بوستان گفتگو، برگزار خواهد شد.

تبلیغات

داغ ترین اخبار

تبلیغات

جدیدترین اخبار