جزئیات و تفاوت‌های الکامپ ۲۱ با سال‌های گذشته

bahririri نایب‌ رییس سازمان نصر تهران (نظام صنفی رایانه‌ای) از حضور پاویون چین در نمایشگاه الکامپ امسال که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود خبر داد.
باقر بحری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تفاوت‌های نمایشگاه الکامپ امسال با سال‌های گذشته توضیح داد: برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال در اختیار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قرار گرفته است و سازمان نصر باید در یک فرایند میان‌ مدت نمایشگاه را به یک استاندارد در سطح جهانی با کیفیت کافی برساند.
وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه توسط سازمان نصر افزود: در این رابطه هماهنگی‌های لازم انجام شده تا برای سال آینده نیز نمایشگاه در اختیار نظام صنفی باشد. تداوم کار نمایشگاه باعث می‌شود ما از یک ماه بعد از اتمام نمایشگاه امسال برای نمایشگاه سال آینده برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم یک نمایشگاه خوب در سطح کیفی بین‌المللی داشته باشیم.
سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست‌و‌یکم خاطرنشان کرد: دومین موضوع بحث شفاف‌سازی ما برای تمامی اعضای صنف است درباره مسائل مختلف از جمله اینکه نمایشگاه چگونه برگزار شده، چه هزینه‌هایی داشته، چه روابطی داشته است و ما این گزارش‌ها را رسما به اعضای سازمان اعلام و همچنین تلاش می‌کنیم با نظارتی که بر این موضوع داریم، عدالت را در تقسیم غرفه‌ها رعایت کنیم.
بحری به حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه الکامپ امسال اشاره و بیان کرد: طبیعتا این میزان خیلی پایین است و ما با هماهنگی‌های لازم، تنها یک پاویون چین را در نمایشگاه امسال خواهیم داشت. همچنین تعدادی شرکت از کشورهای مختلف از جمله تایوان، امارات، ایرلند، آمریکا وجود دارند که خودشان راسا غرفه گرفتند و به عنوان شرکت حضور دارند نه کشور.
نایب‌رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران تصریح کرد: طبیعتا وقتی فقط تک‌شرکت از کشورها حضور دارند، نمی‌توانیم بگوییم یک کشور شرکت کرده، بلکه باید بگوییم یک شرکت از فلان کشور شرکت کرده است.
وی در ادامه با تاکید بر حضور پاویون چین در نمایشگاه اظهار کرد: معمولا پاویون‌هایی که در دنیا وجود دارد به این صورت است که یک سردر با نام کشور ثبت می‌شود و بخش‌های کوچکتر به اسم شرکت‌ها هستند. حضور چین هم در نمایشگاه امسال به این صورت است که یک بخشی به اسم کشور چین دارد و تحت این مجموعه، شرکت‌های کوچک هستند.
بحری در پاسخ به این سوال که رفع تحریم‌ها چه تاثیری در برگزاری نمایشگاه الکامپ خواهد داشت گفت: طبیعتا گردش آزاد شرکت‌ها در کشور باعث رونق اقتصادی در بازار می‌شود. از جهت بحث اشتغال و نیز اینکه شرکت‌ها با قیمت بهتری کالا را عرضه کنند. زیرا بزرگترین مشکل تحریم‌ها، گران‌تر شدن کالاهاست زیرا کالا روندی طولانی را طی می‌کنند تا به کشور برسند.
سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست‌و‌یکم با بیان اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از نرم‌افزارهای جدید ارائه‌شده وجود ندارد، افزود: چیزی که ما از شرکت‌کنندگان خواستیم این بوده که بگویند در چه زمینه‌ای کار می‌کنند، اما فکر خوبی است که از آنها و کسانی که محصولات جدیدی دارند بخواهیم محصولاتشان را اعلام کنند.
نایب‌رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به زمینه‌های حاضر در نمایشگاه از جمله اینترنت، نرم‌افزار، سخت‌افزار،‌ تجارت الکترونیک، شبکه و امنیت اظهار کرد: یک سری فیلدها مثل امنیت و تجارت الکترونیک نسبت به سال‌های گذشته حضور بیشتری داشتند. به همان اندازه نیز سخت‌افزاری‌ها با توجه به فشارهای مالی و مشکلات ارزی و تاثیر تحریم‌ها که مستقیما گریبان آنها را گرفته بود، امسال طبیعتا ضعیف‌تر شرکت می‌کنند.
وی با تاکید بر کمبود فضای کافی برای غرفه‌های نمایشگاه گفت: امسال استقبال از نمایشگاه الکامپ عالی بود و حدود ۵۰۰ شرکت پیش ثبت نام کردند، اما بزرگترین مشکل این بود که ۴۰ هزار متر ثبت نام شده بود،‌ در صورتی که در بهترین شرایط ۲۰ هزار متر غرفه جا داشتیم، بنابراین از کسانی که ثبت‌نام کرده بودند خواهش کردیم توقع خود را از متراژ درخواستی کاهش دهند. در شرایط فعلی نیز حدود ۴۰۰ شرکت در نمایشگاه حضور دارند.
سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ بیست‌و‌یکم همچنین درباره احتمال برگزاری همایش در نمایشگاه الکامپ بیان کرد: مقدمات برگزاری همایش در حال فراهم شدن است، به خصوص ممکن است همایشی در جهت دولت الکترونیک داشته باشیم.
نایب‌رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان اینکه از اهداف سازمان، برگزاری منظم نمایشگاه است افزود: منافع صنف برای ما خیلی مهم است. تلکامی‌ها همیشه برگزارکننده ثابت داشتند، به موقع کارشان را برگزار می‌کردند و منظم پیش می‌رفتند، اما مشکل الکامپ این بود که به طور منظم برگزارکننده‌هایش عوض شد اما امیدواریم با نظمی که در حال حاضر وجود دارد، مشکلات رفع شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، بیست‌ویکمین نمایشگاه الکامپ، از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۴، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تبلیغات

داغ ترین اخبار

تبلیغات

جدیدترین اخبار